سنگ وزین

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

پر مخاطب ها

    ابر برچسب ها

      خبرنامه

      عضویت

      نام کاربري :
      رمز عبور :

      آبنمای طرح قلعه

      صراحی سنگی

      نرده سنگییکی از پرکاربردترین اقلام در ساختمان سازی می باشد و امروزه به دلیل اینکه اغلب خانه ها به صورت آپارتمان ساخته می شوند نیاز به صراحی افزایش پیدا کرده است. صراحی ها را می توانید در انواع جنس های مختلف مشاهده و خریداری نمایید که البته هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت.صراحی سنگیبه عنوان یکی از بهترین انواع صراحی ها شناخته می شود که می توانید از آن در بخش های مختلف ساختمان استفاده نمایید. اصلی ترین کاربرد صراحی ها را می توان به عنوان نرده دانست و آنها را در فاصله های مختلف کنار هم قرار می دهند و به وسیله سنگ های متری به یکدیگر متصل می کنند تا هم مقاومت بیشتری داشته و هم بتوان از آن به عنوان دستگیره استفاده نمود. البته صراحی ها را برای تراس ساختمان نیز مورد استفاده قرار می دهند. به گونه ای که آن را جلوی تراس به منظور یک محافظ استفاده می کنند و می تواند به عنوان یک روش مناسب برای پیشگیری از هر نوع خطر باشد و از جنبه دیگر سبب زیبایی ساختمان خواهد شد.

      صراحی سنگی

      محصولات جالب دیگر سنگی مانندابزارنما،تابلو سنگی،روشویی سنگی، پایه چراغو ... را میتوانید در سایت ما مشاهده کنید.

      انواع صراحی سنگی

      صراحی های سنگی را می توان از جنبه های مختلفی به انواع متفاوت دسته بندی نمود. یکی از مهمترین تمایزات صراحی ها را می توان به اندازه آن نسبت داد به گونه ای که می توانید آنها را در انواع اندازه های مختلف خریداری نمایید. البته نوع سنگ بکار رفته در صراحی نیز می تواند یکی از دیگر دلایل تمایز این سازه ها باشد.صراحی سنگیبا استفاده از سنگ های مختلف ساخته می شوند و بهترین صراحی را می توان صراحی دانست که از سنگ مقاوم و مرغوب ساخته شده است. متاسفانه به دلیل ساده بودن روش های کنده کاری بر روی سنگ های نرم تر، شاهد ارائه صراحی هایی با سنگ های تراورتن و یا سایر سنگ های متخلخل هستیم که طبیعتا این صراحی ها مقاومت پایین تری نسبت به سنگ های سخت تر خواهند داشت. در هنگام خرید صراحی باید دقت کنید که به هیچ وجه بر روی آن ترک وجود نداشته باشد چرا که ترک های موجود بر روی صراحی ممکن است سبب شکستن آن شود. صراحی های ضخیم و گرد همیشه مقاومت بیشتری نسبت به صراحی های مربع شکل خواهند داشت و البته زیبایی آنها نیز بیشتر به چشم خواهد آمد.

      آبنما یکی از زیبایی های طبیعی

      یکی از بهترین و پرطرفدارترین سازه هایی که در منازل و بخش های مختلف از آن استفاده می شود را می توانآبنمادانست. آبنما ها در انواع مختلفی ارائه شده اند و می توانید متناسب با سلیقه خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید. آبنما ها را می توانید به صورت پیش ساخته و یا سفارشی خریداری نمایید و البته این سازه به دلیل محبوبیت بسیاری که در میان مردم پیدا کرده است می توانید آن را در انواع مختلف پیش ساخته مشاهده کنید. آبنما را می توانید با استفاده از سنگ های کاملا معمولی نیز طراحی نمایید و البته طرح آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید ابتدا به فکر یک محل مناسب برای احداث آبنما باشید. آبنما را می توانید در اندازه مورد نظر خود بسازید و در انتخاب اندازه آبنما باید به اندازه فضا توجه ویژه ای داشته باشید.آبنما سنگیرا می توان از سنگ های مختلفی تهیه نمود اما طبیعتا شما نیز به دنبال سنگ هایی هستید که زیبایی بیشتری داشته باشند چرا که طبیعتا هدف ساخت آبنما زیبایی محیط می باشد.

      آبنمای سنگی

      انواع آبنمای سنگی

      صنایع سنگ وزین یکی از پیشگامان عرضه انواع ابزارهای سنگی تزئینی به شمار می آید که یکی از محصولات آن آبنمایسنگی محسوب می شود که در انواع طرح ها و مدل ها به بازار عرضه شده است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از مدل های آبنماهای سنگی زیبا و شیک که توسط این فروشگاه به بازار عرضه شده است را به شما معرفی کنیم:

      1-آبنما سنگی ویستا

      این نوع آبنمای سنگی از 4 ستون فواره ای مکعبی چسبیده به هم ساخته شده است و آب از روی این ستون ها به ستون های کوتاهتر سرریز می شود و در حوض 100 در 100 سانتی متر ریخته می شود. این نوع آبنما سنگی در حوض خود از نورپردازی رو به بالایی برخوردار می باشد که سبب افزایش زیبایی آن در شب می شود. ارتفاع این آبنمای سنگی 120 سانتی متر بوده و از تلفیق 2 سبک ساده و مدرن تهیه و به بازار عرضه شده است.

      2-آبنمای سنگی شیر و ماهی

      آبنمای شیر و ماهی از لبه های تیز و منحنی تشکیل شده است که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. این نوع آبنما از 3 قسمت زیر تشکیل شده است:

      • قسمت بالایی: سر شیر جنگل
      • قسمت میانی: حوض که آب از دهان شیر به داخل آن سرریز می شود.
      • قسمت پایینی: ماهی

      این نوع آبنما تلفیقی از سبک های کلاسیک و فانتزی به شمار می آید و از ارتفاع 160 سانتی متری برخوردار می باشد.

      آبنمای کله سنگی

      3-آبنمای طرح قلعه

      این آبنمای سنگی به شکل برج دیدبانی قلعه های قدیمی ساخته شده است که رنگ سفید با رگه های مشکی دارد. آب از قسمت بالایی قلعه به داخل حوض 60 در 40 سانتی متر ریخته می شود. در بخش بالایی این آبنما یک گوی سنگی نیز تعبیه شده است که باعث افزایش جلوه و زیبایی آن شده است. این آبنما تلفیقی از سبک باستانی و کلاسیک می باشد و از ارتفاع 90 سانتی متری برخوردار می باشد.

      4-آبنمای فروزان

      این نوع از آبنما از 4 ستون فواره ای همراه با نورپردازی تشکیل شده است که در شب مانند شمع نشان داده می شود. این آبنما از یک حوض مربع 70 در 70 سانتی متر برخوردار می باشد. ارتفاع این آبنما 75 سانتی متر بوده و تلفیقی از سبک ساده و مدرن می باشد.

      5-آبنمای دو کوزه ای

      آبنمای سنگی دو کوزه ای به صورت ایستاده و متقارن از دو کوزه تشکیل شده است که آب به کاسه وسط ریخته می شود. این آبنما دارای رنگی تیره می باشد و از نورپردازی جالبی برخوردار است. این آبنمای سنگی تلفیقی از سبک سنتی و مدرن می باشد و از ارتفاع 100 سانتی متری برخوردار است و حوض این آبنما دارای ابعاد 80 در 60 سانتی متری می باشد.

      6-دیگر آبنماهای سنگی صنایع سنگ وزین

      از دیگر آبنماهای سنگی صنایعسنگ وزین، می توان به آبنمای سنگی طرح میدان، آبنمای سنگی فروردین و آبنمای سنگی کایان اشاره کرد.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : آبنمای خانگی, ساخت آبنما, آبنمای دیواری, آبنمای سنگی, طراحی آبنما, آبنما مدرن, آبنمای خانگی فایبر گلاس, آبنما دیواری حیاط,صراحی سنگی , نرده سنگی ,
      تاريخ : سه شنبه 9 شهريور 1400 ساعت: 12:49
      بازدید : 193

      ترا اونیکس

      سنگ مرمریتنیز یکی دیگر از سنگ های ساختمانی محبوب است که از جنس سنگ آهکی دگرگون شده می باشد. سنگ های مرمریت از پشت شباهت بسیاری به سنگ های تراورتن دارند و برای تشخیص آنها از یکدیگر نیاز به دقت در رده های آهکی آنها است. سنگ های مرمریت مقاوم تر هستند و کاربرد های زیادی در صنعت ساختمان دارند. از جمله خصوصیات سنگ های مرمریت می توان به ساختار آهکی دگرگون شده اشاره نمود.

      خصوصیات سنگ مرمریت

      سنگ مرمریتدارای خصوصیات منحصر به فردی است که آنها را محبوب ساخته است. از جمله مهمترین خصوصیات آنها می توان به خلل و فرج کمتر است. در حالی که سنگ های تراورتن از خلل و فرج های بیشتری برخوردار است.سنگ مرمریتدارای رنگ بندی و تنوع رنگ بسیاری است. این گزینه سبب شده است هر شخصی با هر سلیقه ای بتواند سنگ مرمر مورد علاقه خود را به راحتی بیابد. در سنگ های مرمریت رده خط های آهکی را می توان مشاهده نمود. این رده های آهکی باعث زیبایی بیشتر این سنگ ها می شود. همچنین در صنعت برای برش دادن آنها کار را ساده تر می کند. این رده های آهکی قابل لمس نیستند.

      سنگ مرمریت

      یکی از جالب ترین و مشهور ترین ویژگی هایسنگ مرمریتقابلیت انعکاس نور است. چنانچه بخواهید در دکوراسیون منزل و یا ساختمان خود به گونه نورپردازی کنید که بالاترین سطح نور و براقیت را داشته باشید می توانید از سنگ های مرمریت استفاده کنید.

      خرید سنگ مرمریت

      برای خرید سنگ های مرمریت می توانید ابعاد آنها و نوع آنها را در نظر داشته باشید. هر چه سایز سنگ بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد. برای خرید سنگ های مرمریت می توانید با ما تماس بگیرید. سنگ های مرمریت در ابعاد مختلف تولید می شوند. سنگ های مرمریت به صورت تایلهای 40 در 120 نیز وجود دارند و به صورت طولی در ابعاد 30 و 40 وجود دارد.

      سنگ های تراورتن

      سنگ تراورتن(Travertine) به زبان فرانسوی یکی از سنگ های زینتی بسیار پرطرفدار و شناخته شده در سراسر جهان است که در ایران به شکل داخلی پس از استخراج از معادن، تولید شده و مورد استفاده متقاضیان قرار داده می شود. این سنگ بسیار زیبا در بستر رودخانه ها و غارها تشکیل یافته و از جمله مارف اصلی آن در صنعت ساختمان سازی می باشد. تحقیقات مختلف کانی شناسی، سنگ شناسی و زمین شناسی بیان داشته اند که کلسیم، استالاگمیت و استالاکتیت از جمله ترکیبات اولیه و بسیار مهم موجود در این سنگ هستند. ترکیبات آهن از جمله ترکیبات بسیار مهم در شکل گیری و ایجاد طرح و موج های ایجاد شده در سنگ های تراورتن است. سنگ های تراورتن رنگ روشن و شفاف از جذابیت و ارزش قیمتی بسیار بالایی برخوردار بوده و باید توجه داشت هر چقدر میزان مواد معدنی و املاح موجود در سنگ کمتر باشد، سنگ روشن تر، شفاف تر و زیباتر خواهد بود.

      سنگ تراورتن

      محصولاتفروشگاه آنلاین سنگ وزین آب نما،ابزارنما،روشویی،تابلو سنگی، سنگ تراورتن در کرج، سنگ دهبید، پایه چراغ.

      بافت و ساختار سنگ های تراورتن

      تراورتنسنگی نیمه بلوری و سخت است که بافتی متخلخل و رسوبی داشته و بیشتر در عمق چشمه های آب گرم یافت می شود. این سنگ تراکم بسیار زیادی داشته و به دلیل بلوری شکل بودن از آن به عنوان سنگی برای نمای خارجی ساختمان ها، سنگ زینتی و تقویت خاک های کشاورزی استفاده می شود. بیشترین تعداد این سنگ نیمه شفاف بوده و گونه های شفاف و براق آن بسیار کمیاب هستند. پودر سنگ های حاصل از این سنگ سفید رنگ بوده و در دمای 31 درجه سانتی گراد شعله ور خواهد شد. سنگ تراورتن در حلال های آلی و صنعتی مانند هیدروکربن ها، استن، فتالات ها، اتانول و متانول کاملا محلول بوده و در اسید کلریدریک رقیق حل خواهد شد.

      شکل ظاهری و رنگ سنگ های تراورتن

      سنگ های تراورتن با وزن مخصوص 2500 کیلوگرم بر متر مکعب، به صورت شالدار یا بدون شال با بافتی نواری شکل در رنگ های سفید، شکلاتی، کرم، زرد، قرمز، لیمویی در طبیعت یافت شده و در رنگ های قهوه ای و سیاه در صنعت سنگ سازی قابل تولید هستند. سنگ تراورتناز حفرات و تخلخل های بسیار زیادی تشکیل یافته و به عنوان یک عایق عالی در برابر اصوات و حرارت عمل می نماید. استفاده از این سنگ به عنوان نمای خارجی ساختمان ها طرفداران بسیار زیادی داشته و از اصلی ترین دلایل آن، مقاومت و استحکام بسیار بالای این سنگ در برابر گرما، باد و باران های شدید است.

      ترا اونیکس

      یکی از سنگ های محبوب را می توانترا اونیکسدانست. سنگ ترا اونیکس مقاومت بالایی داشته و شباهت بسیاری به سنگ های تراورتن دارد. این سنگ در ابعاد بزرگ ارائه شده و به همین دلیل می توانید در بخش های مختلف از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که سنگ ترا اونیکس در انواع رنگ و طرح های مختلف به بازار عرضه شده است و می توانید متناسب با سلیقه خود نسبت به انتخاب آن اقدام نمایید. این سنگ به مانند تراورتن دارای تخلخل بالایی بوده و به همین دلیل وزن پایین تری نسبت به سایر سنگ های سخت مانندگرانیتخواهد داشت و می توانید از آن در ارتفاعات نیز استفاده نمایید. یکی از اصلی ترین ویژگی های ترا اونیکس را می توان رگه رگه بودن آن دانست و رگه های موجود بر روی سنگ سبب پیدایش طرح های بسیار زیبا شده و توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. ترا اونیکس را می تواند نمونه ای ترکیبی از دو سنگ تراورتن و مرمر دانست و اصلی ترین کانی های تشکیل دهنده آن را می توان کلسیت، آراگونیت و کربنات آهن دانست.

      سنگ ترا اونیکس

      کاربرد ترا اونیکس

      سنگ ترا اونیکس در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ رگه هایی پر رنگ بر روی خود داشته و این رگه ها سبب زیبایی هرچه تمام تر آن شده است و به همین دلیل توانسته به یکی از پرفروش ترین سنگ ها تبدیل شود. امروزه برای دکوراسیون های داخلی طرح هایی پیشنهاد می شود که نزدیک به فضای طبیعی باشد و یکی از بهترین انتخاب ها را می توان استفاده ازسنگ ترا اونیکسدانست. این سنگ می تواند به عنوان یک تابلو زیبا بر روی دیوار منزل شما نصب شود و این انتخاب می تواند سبب لوکس تر شدن فضای داخلی ساختمان شما شود. این سنگ رنگ های متضاد بسیاری در خود جای داده و این امر یکی از جالب ترین اتفاقات این سنگ به شمار می رود. اصلی ترین ویژگی سنگ ترا اونیکس را می توان عبور دادن نور از خود دانست. رگه های موجود بر روی سنگ ترا اونیکس از این قاعده مستثنی هستند و به دلیل عبور نور از سایر بخش های سنگ سبب زیبایی هرچه تمام تر آن شده است. سنگ ترا اونیکس به خوبی صیقل داده شده و از آن می توان به عنوان: دیوار پوش، کف پوش، پله ها، نمای خارجی ساختمان، ستون ها و... استفاده کرد.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : سنگ تراورتن, تراورتن نما, خرید تراورتن, قیمت تراورتن, سنگ گرانیت, قیمت سنگ گرانیت, خرید سنگ گرانیت, سنگ اونیکس, خرید سنگ اونیکس, سنگ مرمریت, قیمت مرمریت, خرید مرمریت,
      تاريخ : سه شنبه 9 شهريور 1400 ساعت: 12:50
      بازدید : 188

      نکاتی که یک سنگ خوب را از سنگ نامناسب متمایز می کند

      مشخصه های اصلی سنگ ساختمانی مناسب

      همانطور که می دانید، سنگ، یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود. به همین دلیل تصمیم گرفتم مطلبی در مورد مشخصه های اصلی سنگ ساختمانی مناسب بنویسم. مزیت استفاده از سنگ در ساختمان سازی بر کسی پوشیده نیست. با این حال، نمی توان از همه سنگ ها برای این کار استفاده کرد. همچنین نمی توان هر سنگی را در هر قسمتی از ساختمان به کار برد. در ادامه این مطلب کوتاه، به ویژگی ها و مشخصه های اصلی سنگ ساختمانی مناسب اشاره می کنم.

      چرا سنگ ساختمانی

      کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده، معادن بی نظیری برای استخراج سنگ دارد. به خاطر سختی های استخراج و وزن بالای سنگ، استفاده از آن کاهش یافته است. با این حال، همچنان سنگ، در ساخت بنا های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

      سنگ ساختمانی

      ویژگی های سنگ نمای داخلی

      احتمال ضربه خوردن و سایش سنگ، همیشه وجود دارد. به همین دلیل بسته به مورد استفاده، لازم است ویژگی های مختلفی را داشته باشد. ویژگی های زیر، مهم ترین مشخصه های اصلی سنگ ساختمانی مناسب تزئینات داخلی هستند.

      • تخلخل کم
      • ظاهر زیبا
      • مقاومت در برابر مواد مختلف مثل شوینده ها
      • مقاومت در برابر سایش
      • مقاوم در برابر ضربه

      ویژگی های سنگ مناسب نمای خارجی ساختمان

      تمام مواردی که تا اینجا اسم بردم، مشخصه های اصلی سنگ ساختمانی مناسب برای نمای داخلی بودند. با این حال می دانیم که کاربرد سنگ، در نمای خارجی به مراتب، بیشتر از نمای داخلی هست. سنگ هایی که به طور معمول برای نمای خارجی به کار می روند، علاوه بر موارد مطرح شده، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشند. برای مثال مقاومت در برابر رطوبت یا آفتاب، یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ با کیفیت است. چراکه سنگ نما، همواره در برابر شرایط جوی مختلف و آلاینده های محیطی قرار دارد. بگذارید پر رنگ ترین نکاتی که یک سنگ خوب را از سنگ نامناسب متمایز می کند، مشخص کنم.

      • نداشتن عناصر فلزی مثل آهن
      • مقاوم در برابر سرما و یخبندان
      • مقاوم در برابر گرمای شدید
      • تخلخل ناچیز
      • مقاوم در برابر سایش
      • قابل صیقل کاری و برش
      • امکان چسبندگی قوی با ملات
      • ثبات رنگ
      • مقاوم در برابر تابش آفتاب
      • مقاومت کششی بالا

      شاید برای تان عجیب باشد که چرا گفتم سنگی را برای نما انتخاب کنید که عنصر آهن را نداشته باشد. زیرا به مرور زمان، فلز موجود در سنگ، با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و اکسید می شود. این مسئله نه تنها در ظاهر نمای ساختمان بلکه بر مقاومت آن نیز تاثیر می گذارد. به همین جهت و برای جلوگیری از فرسایش نما، بهتر است پیش از انتخاب سنگ، در مورد آن تحقیق و بررسی کنید. سنگ مناسب برای اقلیم های آب و هوایی مختلف، متفاوت است.

      سنگ نمای خارجی

      سنگی که همه ویژگی های مهم را در اقلیم گرم و خشک دارد، مناسب مناطق سردسیر نیست. چراکه به احتمال بالا، این سنگ در برابر رطوبت و یخ زدگی مقاومت زیادی ندارد.نمی توانیم انتظار داشته باشیم که یک سنگ، همه مشخصه های اصلی سنگ ساختمانی مناسب را داشته باشد. با دانستن این نکته، انتخاب سنگ مناسب، آسان تر می شود.نکته دیگری که در انتخاب سنگ نباید نادیده گرفته شود، عمر ساختمان است. بهتر هست که پس از تخمین زدن عمر مفید بنا، سنگی متناسب با آن انتخاب کنید.

      محصولات سنگ وزین:

      انواع نمای ساختمان

      یکی از معیارهایی که برای انتخاب هر ساختمان مورد توجه می باشد، نمای ظاهری ساختمان است. در گذشته به دلیل اینکه مصالح ساختمانی به مانند امروز نبود و هر منطقه بر اساس موادی که در دسترس داشتند ساختمان را می ساختند، نمای بیرونی ساختمان را هم از همان مواد و مصالح قرار می دادند که به این ترتیب ساختاری یکنواخت و یکپارچه از شهر و منطقه ایجاد می شد.

      برای مثال در مناطق کویری از گل، آجرها و خشت هایی که می ساختند، استفاده می کردند و با آن ساختمان را می ساختند، یا در مناطق جنگلی ترکیبی از سنگ و چوب استفاده می کردند. برای نمای ظاهری و بیرونی منازل هم از حکاکی هایی که روی گل یا چوب و یا سنگی که از دل کوه بیرون می کشیدند، استفاده می کردند. نمای بیرونی منازل به نوعی معرف صاحب آن ساختمان و منزل و پیشه او بود. از این رو افراد مهم و یا افرادی که از تمکن مالی خوبی بهره مند بودند، نمای بیرونی خانه و یا حداقل سر در خانه آنها دارای تزئینات و حکاکی های بود. با پیشرفت در صنعت و علم ساختمان سازی امروزه مصالحی در اختیار همه افراد قرار گرفته است که به راحتی می توانند نمای بیرونی خانه خود را انتخاب کنند و بسازند. عمده این مصالح سنگ نما هستند که دارای انواع مختلفی می باشند که مصارف گوناگونی را هم دارند.

      چرا سنگ نما بیشتر مورد توجه است؟

      چون نمای بیرونی ساختمان ها در معرض دید همگان است و اولین نظر در مورد ساختمان، نمای بیرون آن است، از این رو بسیار مهم که این ظاهر به چه شکل آراسته شده باشد. از مرسوم ترین مصالحی که برای نمای ساختمان استفاده می شود، آجر و سنگ می باشد که البته همانطور که گفته شد از نمای چوب، کاشی، و یا پنل هم استفاده می شود و بعضا برخی از ساختمان ها بر اساس شرایطی که دارند از نمای شیشه هم استفاده می کنند. اما امروزه بیشتر نمای سنگ مورد توجه است. رنگ ها و طرح های متنوع، امکان برش های مختلف و ترکیب سنگ ها با هم و به وجود آوردن طرح های ترکیبی گوناگون، با دوام بودن و در دسترس تر بودن از جمله مواردی است که باعث می شود افراد و شرکت های ساختمانی از سنگ نما برای ساختمان های خود استفاده کنند.

      سنگ نما

      بهترین نوع سنگ نما چیست؟

      بعد از اینکه مراحل ساخت یک ساختمان به اتمام رسید، نوبت به نمای ظاهری می رسد. همانطور که باید در ساخت قسمت های داخلی خانه دقت لازم را داشت و مصالح مناسب و با دوامی را استفاده کرد، نمای بیرونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی باید بهترین نوع را نیز به کار برد. زیرا قسمت بیرونی ساختمان بیشتر در معرض شرایط متغیر آب و هوایی قرار می گیرد. سنگ هایی که برای نمای سنگ ساختمان به کار برده می شوند باید بدون ترک و شکستگی باشند و متخلخل هم نباشند. زیرا در صورت وجود کوچکترین ترک، آب و یا مواد دیگر راه نفوذ پیدا می کنند و سنگ طی مرور زمان فرسوده می شود. نوع متخلخل هم به همین خاطر نباید مورد استفاده قرار گیرد. البته در قسمتی که قرار است روی دیوار با استفاده از ملات چسبانده شود باید دارای منافذ مناسبی باشد. بنابراین یک سنگ خوب باید در برابر نفوذ آب، گرد و غبار، سرما و گرما، اشعه UV و همچنین آتش مقاوم باشد و کوچکترین نقصی نیز نداشته باشد.

      برای اینکه تشخیص دهید یک سنگ مرغوب چه نوع سنگی است، یکی از ساده ترین روش ها این است که با یک وسیله فلزی به سنگ ضربه وارد کنید، اگر صدایی مشابه با وارد کردن ضربه به شیشه شنیده شد، سنگ مرغوب است و شکستگی و ترکی در آن وجود ندارد.


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : خرید سنگ نما, قیمت سنگ نما, سنگ نما ساختمان, انواع سنگ نما, فروش سنگ نما, قیمت سنگ نمای ارزان, معرفی انواع سنگ نما, فروش انواع سنگ نما,
      تاريخ : شنبه 27 شهريور 1400 ساعت: 19:00
      بازدید : 170

      چند مورد اساسی در مورد سنگ آنتیک

      مدل های جدید و شیک سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل

      سنگ های آنتیک از انواع سنگ های تزئینی هستند که از قرار دادن قطعات شکسته سنگ ها در کنار هم به وجود می آیند. برای چسباندن و کنار هم قرار دادن خرده سنگ ها نیز از چسب مخصوصی با نام چسب رزینی استفاده می شود.

      خرده ها و ضایعات سنگ های تراورتن در صورتی که در کنار یکدیگر قرار بگیرند، سنگ های آنتیک زیبایی را به وجود می آورند که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند و اغلب از این نوع سنگ ها در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت، که ضایعات و خرده شکسته های سنگ ها به هیچ وجه نشانه ی کیفیت پایین آنها نمی باشد بلکه سنگ های آنتیک از نمونه سنگ های با کیفیت هستند. به همین دلیل، می توان از سنگ های آنتیک به عنوان یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در قسمت های مختلف داخل و خارج ساختمان نام برد. به خصوص افرادی که علاقه شدید به طبیعت دارند می توانند از سنگ های آنتیک که کاملا طبیعی هستند، در کنار زیبایی این سنگ ها استفاده کنند.

      ویژگی های سنگ آنتیک

      همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک از کنار هم قرار رفتن خرده های سایر سنگ ها به وجود می آید. به همین دلیل می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تتولید شده و با چینش های مختلفی روی قسمت های متفاوت خانه قرار بگیرد. خاص بودن و منحصر به فرد بودن نمای این سنگ ها باعث شده است که اغلب افراد براساس نیاز و سلیقه خود از آنها در قسمت های مختلف خانه استفاده کنند.

      سنگ های آنتیک به سادگی و در کمترین زمان ممکن در قسمت های مختلف خانه نصب می شوند. علاوه بر آن، سنگ های آنتیک بسته به زیبا بودن و خاص بودنشان قیمت مناسبی دارند و غالبا تمامی افراد می توانند آنها را تهیه کنند.از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ، این است که می توان آن را روی نماهای مختلف مانند گچ، سیمان و حتی سرامیک نصب کرد. علاوه بر آن، روی نماهای کهنه و قدیمی نیز به سادگی قرار می گیرند و نصب می شوند.سنگ های آنتیک بسیار مقاوم و با دوام هستند و در برابر هرگونه فشار، یخ زدگی، ساییدگی و حتی آتش از خود مقاومت نشان می دهند.

      سنگ آنتیک

      کاربرد سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل

      سنگ های آنتیک را می توان در تمامی قسمت های موردنر نصب کرد و از زیبایی آن لذت برد. به عنوان مثال در دکوراسیون داخلی منزل از سنگ های آنتیک می توان در دیوار سالن پذیرایی، دیوارهای بین کابینت های آشپزخانه، کانتر، اپن، دیوار قسمت پشتی گاز، دکوراسیون های سالن و پذیرایی، در شومینه ها، ستون ها، دیوار سرویس بهداشتی و حمام و هر جای دیگری که به ذهنتان می رسد، استفاده کنید. زیرا همانطور که گفته شد سنگ های آنتیک مقاومت بالایی دارند و به سادگی تخریب نمی شوند. علاوه بر آن، زیبایی و منحصر به فرد بودن این سنگ منجر به شکوه و خاص بودن دکوراسیون داخلی منزلتان می شود.

      روش های براق کردن سنگ های آنتیک

      این سنگ ها برای این که بیشتر به چشم بیایند، هر چند وقت یک بار باید براق شوند تا زیبایی خود را بیشتر جلوه دهند. براق کردن این سنگ های زیبا با یک سری مواد خاص و روش های خاص صورت میگیرد که ما آنها را به شما معرفی میکنیم.

      • رزین سنگ

      رزین سنگ مایعی های شفافی است که برای براق کردن سنگ آنتیک مورد استفاده قرار میگیرد، این مایع شفاف بعد از اجرای روی سنگ آنتیک به صورت یک لایه بی رنگ روی سطح نشسته و سطح را ضد آب میکند، رنگ سطح را به هیچ عنوان تغییر نمیدهد و حالت خیسی به سطح سنگ میبخشد که این حالت باعث براق شدن سنگ میشود.رزین سنگ سطح را از انواع اشعه های خورشید در امان نگه میدارد و طول عمر سطح را چند برابر میکند همچنین این محصول در سنگ های مصنوعی و ساختمانی به کار میرود.

      سنگ آنتیک براق

      یک نکته مهم که باید گفته شود؛ این مایع شفاف بر روی نمای ساختمان دیوار و سقف مورد استفاده است. ولی برای کف اصلا مناسب نیست به دلیل این که روی کف رفت و آمد زیاد بوده و سبب کنده شدن رزین از روی سطح زمین می شود و خاصیت براق کننده خود را از دست میدهد.این براق کننده سنگ، یک محصول آماده به مصرف کردن است. میتوانید این محصول را با قلمو یا به وسیله پیستولت که کم فشار است بر روی سطح مورد نظر بزنید. یک نکته مهم برای استفاده از رزین روی سنگ این است که بعد خشک شدن این مایع هرگز نباید دوباره از استفاده کنید، زیرا پس خشک شدن، سطح ضد آب میشود و از جذب شدن رزین خود داری میکند و شروع می کند به سفیدک زدن. از استفاده کردن همزمان از مواد شوینده سطوح با رزین جدا خود داری کنید.

      • استفاده از شوینده مناسب برای براق کردن سنگ های آنتیک

      استفاده از مواد شوینده مناسب جزو آن دسته از نکاتی است که باید رعایت کنید، ولی متاسفانه هیچ کس به آن توجه نمی کنند و گاهی بدون هیچ مشورتی از کارشناسان سنگ روی آن ها جوهر نمک میریزند و به برق انداختن سنگ اقدام میکنند ولی غافل از این که بعد از چند سال اون سنگ زودتر از موعود عمرش تخریب می شوند و نمی توانید حتی به آن سنگ ها نگاه کنید، به دلیل این که سنگ های آنتیک مقاومت چندانی در برابر مواد اسیدی یا بازی ندارند. به شما توصیه میکنیم برای براق کردن سنگ های آنتیک از مواد شویندی استفاده کنید که اسیدی نباشند. و در حد امکان از شویند های مخصوص سنگ بهره ببرید زیرا این شوینده ها با انواع های سنگ ها مورد تست قرار گرفته است.

      • براق کننده خانگی سنگ های آنتیک

      اگر به هر دلیلی زمان یا حوصله این که به خرید بروید و مواد خاص شوینده سنگ را تهیه کنید را ندارید، یک راه کار راحت را پیشنهاد می کنیم. از صابون و مایع ظرفشویی برای براق کردن سنگ آنتیک استفاده کنید. این مواد نمی توانند جایگزین خوبی برای شوینده های مخصوص هر سنگ باشد اما مواد تشکیل دهنده آن ها شباهت زیادی به شوینده های ویژه ی سنگ ها دارد. همچنین به دلیل خنثی بودن ph موجب می شوند سنگ ها تخریب نشوند. البته باز هم تاکید میکنیم اولین اولویت شما شویندهای مخصوص باشد.

      سنگ آنتیک با رزین

      • مواد پولیشی برای براق کردن سنگ آنتیک

      مواد پولیشی از دانه های ریز با کیفیت آلومینیوم یا اکسید قلع درست شده است که روی سنگ مالیده می شود. این امر سبب ایجاد شدن لایه ای می شود که میتوان آن را به الماس تشبه کرد. همچنین این کار باعث درخشش و براق شدن سنگ آنتیک می شود. گاهی اوقات با افزودن اسید هایی مانند اگزالات، تاثیر بیشتری میگذارد. حتما الان با خودتان میگویید مگر گفته نشد از مواد اسیدی استفاده نکنید؟ حرف شما درست است ولی این را بگوییم که اسید موادی که گفته شد بسیار پایین بوده و هیچ ضرری به سنگ شما نمیزد.

      محصولات فروشگاه آنلاین سنگ وزین:


      نویسنده : ندا روان
      برچسب‌ها : انواع سنگ ,مصنوعات سنگی , سنگ آنتیک , سنگ مرمر , سنگ تراورتن ,
      تاريخ : شنبه 27 شهريور 1400 ساعت: 19:00
      بازدید : 188

      صفحات وب